Nyt elevhold

Et nyt elevhold starter op i Kolding Flyveklub lørdag d. 2. juni. Over de næste måneder vil eleverne gennemgå den praktiske og teoretiske del af uddannelsen til svæveflyver.

Lørdag d. 2. juni kl. 8:30 møder de første af et hold nye elever til første skolingsdag i Kolding Flyveklub. Som noget nyt, har vi nu indført formiddags- og eftermiddagsskoling som man tilmelder sig på forhånd, så vi forhåbentlig opnår et mere koncentreret og bedre skolingsforløb.

På dagen, vil eleverne få vist hvordan en flyvedag foregår i Kolding Flyveklub. Det hele starter med at alt materiel pakkes ud og klargøres, hvorefter der afholdes en briefing ved vagthavende instruktør kl. 9:00. Herefter går vi ud til startstedet, og skolingen er i gang. Én elev ad gangen, kommer man op at flyve med instruktøren, mens de øvrige elever og medlemmer hjælper til på startstedet med at hente wirer, koble et fly til start, hente fly retur efter landing, osv.

Weekenden før blev der afholdt introduktionsdag / åbent hus for alle interesserede, og i den forbindelse har vores medlemmer og instruktører været i gang med at lave en række tiltag for at gøre svæveflyvning mere attraktiv for nye elever.

Vi glæder os til at se de nye elever til skoling lørdag d. 2. juni, samt alle weekender fremover i perioden marts-oktober.

Er du elev i Kolding Flyveklub? Tilmeld dig her